NEWSLETTER

Jesteś dzinnikarzem? Wybierz firmy z których chcesz
dostawać informacje prasową wprost na własną
skrzynke e-mail.
ZAPISZ SIĘ

WYSZUKAJ

Czym zajmuje się specjalista ds. marketingu internetowego ?

2016-07-12 15:09:53

Specjalista ds. marketingu internetowego to osoba odpowiedzialna za planowanie i przebieg kampanii reklamowych. Digital manager specjalizuje się w działaniach marketingowych w internecie, w obrębie mediów cyfrowych. Obecnie marketing internetowy jest nastawiony na działania, które pomogą odbiorcy samodzielne znalezienie potrzebnego produktu lub usługi. Obecnie aż 80% specjalistów ds. marketingu korzysta z inbound marketingu (tzn. marketingu przychodzącego), traktując go jako część swojej strategii digitalowej.

Jak wygląda praca specjalisty ds. marketingu?

Specjalista ds marketingu internetowego może pracować w dziele marketingu, w agencjach świadcząc usługi dla wielu klientów lub jako freelancer oferując wsparcie marketingowe innym firmom. Jednak zakres obowiązków nie jest jednakowy. Przede wszystkim specjalista musi posiadać odpowiedni zakres wiedzy. Pracując po stronie klienta, marketer odpowiada za wszystkie działania marketingowe swojej firmy oraz współpracuje z agencją zewnętrzną, natomiast po stronie agencji musi poznać potrzeby klientów i dostosować do nich strategie marketingowe. Szczególnie w firmach, gdzie znajduje się dział marketingu zintegrowanego, o pełnym zakresie usług, specjaliści ds. marketingu kontrolują wszystkie zadania, jakie stawia przed nimi firma. To są wpływowe działy, które tworzą ostateczny kształt oferty firmy.

Marketing internetowy

Realizacja zadań specjalisty ds. marketingu internetowego może odbywać się na wiele różnych sposobów, jest to zależne jedynie od jego kreatywności i doświadczenia. Przede wszystkim ma na celu budowanie wizerunku firmy lub określonej marki w sieci internetowej. Dodatkowo trzeba podążać za aktualnymi trendami m.in: rozwijanie growth hackingu we własnej firmie oraz wykorzystanie marketing automation. Obecnie według raportu IAB, możemy zaobserwować wzrost wydatków reklamowych przede wszystkim na: reklamę display, SEM, ogłoszenia internetowe, social media oraz mobile marketing. Nie oznacza to oczywiście, że odchodzi się od reklam telewizyjnych, ale przyszłością zdecydowanie są media cyfrowe.

Informacje udostępnione dzięki http://piotrczerpak.com

WSPÓŁPRACUJEMY z:

Zaufali nam: